Legutóbb azzal fejeztem be, hogy szuper jó a Riga kuplungja, csak hát lehetne masszívabb, mert a gyári Riga kuplungalkatrészek nem a strapabíróságukról híresek.
Először azt terveztem, hogy keresek egy jó esztergályost, s legyártatom a "nyereg" részt, de aztán úgy döntöttem, teszek egy próbát és legyártom én magam.
Kerestem 4mm vastag vaslemezt s ebből kezdtem kifaragni a tüskés lamella részt.
A tüskékhez 7,5mm vastag vaspálca kellett, ezt sokáig kerestem, végül megtaláltam a megfelelő alapanyagot: egy 180-as szöget.
Levágtam megfelelő méretben, fúrógépbe fogtam s egy fűrészlap segítségével véknyítottam el a megfelelő helyen.
A lemez néhány óra reszelés után már kezdett hasonlítani önmagára.
A tüskét átmérője s a nekik fúrt lyukak átmérője megegyezik - melegítéssel illesztettem össze őket. Ez egyébként nagyjából fölösleges precízkedés volt, mivel végül be is hegesztettem a tüskéket, a lemez mindkét oldaláról.
Mivel a felhasznált anyagok nem éppen a legjobb acél minőségűek voltak, gondoltam, megedzem a cuccot. Tüzet raktam, narancssárgára hevítettem, aztán olajban lehűtöttem. Sokkal ridegebb nem lett, nagyjából csak a felülete színeződött be feketére. Szóval ennek a lépésnek nem sok értelme volt. De enélkül is jó lesz az; a gyári Riga alkatrészek még gyatrább minőségűek s fele ilyen vastagok sincsenek.
Összeraktam, kipróbáltam - szuper. Tulajdonképpen ugyanolyan, mint volt, csak ez most már masszív és strapabíró szerkezet.