vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Röpsúlyt a Rigába! (9.)

2019. május 31. - vermes tibi

Legutóbb azzal fejeztem be, hogy szuper jó a Riga kuplungja, csak hát lehetne masszívabb, mert a gyári Riga kuplungalkatrészek nem a strapabíróságukról híresek.

Először azt terveztem, hogy keresek egy jó esztergályost, s legyártatom a "nyereg" részt, de aztán úgy döntöttem, teszek egy próbát és legyártom én magam.

Kerestem 4mm vastag vaslemezt s ebből kezdtem kifaragni a tüskés lamella részt.

dscn2780.JPG

A tüskékhez 7,5mm vastag vaspálca kellett, ezt sokáig kerestem, végül megtaláltam a megfelelő alapanyagot: egy 180-as szöget.

dscn2782.JPG

Levágtam megfelelő méretben, fúrógépbe fogtam s egy fűrészlap segítségével véknyítottam el a megfelelő helyen.

A lemez néhány óra reszelés után már kezdett hasonlítani önmagára.

dscn2791.JPG

A tüskét átmérője s a nekik fúrt lyukak átmérője megegyezik - melegítéssel illesztettem össze őket. Ez egyébként nagyjából fölösleges precízkedés volt, mivel végül be is hegesztettem a tüskéket, a lemez mindkét oldaláról.

dscn2793.JPG

Mivel a felhasznált anyagok nem éppen a legjobb acél minőségűek voltak, gondoltam, megedzem a cuccot. Tüzet raktam, narancssárgára hevítettem, aztán olajban lehűtöttem. Sokkal ridegebb nem lett, nagyjából csak a felülete színeződött be feketére. Szóval ennek a lépésnek nem sok értelme volt. De enélkül is jó lesz az; a gyári Riga alkatrészek még gyatrább minőségűek s fele ilyen vastagok sincsenek.

dscn2796.JPG

dscn2798.JPG

dscn2799.JPG

dscn2801.JPG

dscn2803.JPG

dscn2807.JPG

dscn2809.JPG

dscn2808.JPG

dscn2815.JPG

Összeraktam, kipróbáltam - szuper. Tulajdonképpen ugyanolyan, mint volt, csak ez most már masszív és strapabíró szerkezet.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr2514872996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása