Már majdnem "szerkezetkész" a kuplung. Jöjjenek a képek.
Az a fekete távtartó karika azért kell, mert nélküle a kuplung rugója összenyomná és beszorítaná a pofákat.
A kuplungpalást csak olyan széles, amilyen szélesek a pofák, ezért be kellett süllyeszteni a pofákat határló két lemez közül a belsőt. Sajnos még így sem kaptunk elég teret - ha ráhegeszteném a Babetta palástra a Riga kuplungagyat, a belső részen kialakított (kihajlított) két kis reteszelő fül állandóan reteszelődne a kuplung agyához tartozó résszel. Ez persze cél, mármint hogy a retesz reteszeljen, de csak akkor kellene, amikor a kinyomólapot kinyomjuk - némi képzavarral élve, amikor behúzzuk a kuplungot. Kell tehát egy köztes rész a két összehegesztendő darab közé. Szerencsére épp kéznél van egy - amit a besüllyeszthetőség érdekében lereszeltem a pofák melletti részről.
Erre a reteszelésre az indíthatóság miatt van szükség, enélkül csak pörögne a palást és nem vinné át a mozgást semmi a főtengelyre. A motor beindítása tehát elég extrém módon fog működni: el lesz valahol helyezve a motoron még egy "kuplungkar", ezt behúzva reteszelődne a retesz, a motort be lehetne rúgni. Aztán kiengedjük a kart - ezután más funkciója nem is lenne. A kormányváltón lévő ex-kuplungkarnak csupán a sebességváltó pöcök reteszelése lesz a feladata, bovdent nem fog húzni, valami rugót applikálok oda.
Össze is hegesztettem. Egyelőre csak két ponton. Ez egy kényes művelet, mert ha nem középpontos a szerkezet, akkor üt, ráz, széttöri a pofákat. S mivel nincs esztergám. csak szemre tudtam összepasszítani a dolgokat. Ezért nem hegesztettem össze - ha beszerelem és kiderül, hogy nagyon csálé, szét lehet köszörülni és újra próbálkozni.
A pofákról lereszeltem a ferodol réteget, mert az nekünk biztosan nem jó - olajos közegben csak csúszna és nem tapadna. Kerestem itthon pár ikeás parafa poháralátétet.