vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Börze, légszűrő, eladó motor

2018. szeptember 16. - vermes tibi

Ma volt az idényzáró őszi veteránbörze. Nagy volt, sok árussal, de valahogy nem volt jó a kínálat - a legtöbb helyen csak lomokat árultak.

Pár nappal ezelőtt a belvárosban kielőztem (robogóval) egy Komar 1-est: hősiesen próbált helytállni a forgalomban, s ahhoz mérten, hogy egy ötven év körüli szerkezet, elég jól ment neki. Most viszontláttam a gépet és gazdáját a börzén. Eladni hozták ki a gépet, kilencvenezer volt az ára, s ha nem is ennyiért, de elég jó áron sikerült eladni. Kicsit irigykedtem, mert én is kiraktam az ELADÓ táblát a VaspaRigára, de csak egyetlen ember kérdezte meg, hogy mennyibe kerül, s ő sem azért, mert meg akarta venni, hanem mert most kezdett bele egy Riga 4-es felújításába.

Szóval, igen. Hosszas tusakodás után elhatároztam, hogy

Eladó a VaspaRiga

 

De nem mindenáron és nem akárkinek. Nem akarom, hogy tizenéves tuningmesterek kezébe kerüljön és szétgyalázzák egy nyár alatt azt, amibe én annyi munkát beleöltem.

Tisztába vagyok vele, hogy a ráköltött pénzt s a belefektetett munkát nem fogom viszontlátni. Egyszerűen azért adom el, mert kell a hely az új projektnek. Nem férek itthon a motoroktól.

Szeretek motort szerelni, kitervelni és megvalósítani valami újat - s amikor a motor elkészül, elkezd útban lenni. Persze szívesen megtartanám - az utóbbi hetekben viszonylag sokat motoroztam vele, próbálgattam a gépet, s kezdek kibékülni a kuplunggal, váltóval. Kicsit macerás, de megszokható.

De nincs helyem, hogy megtartsam.

Ma a börzén végre sikerült vennem egy légszűrőt. Csupa mocsok volt - megtakarítottam, felszereltem. Hosszabb útra még ne mentem vele, de az máris megállapítható, hogy halkabb lett a motor, mint a Danuvia légszűrővel volt.

dscn2263.JPG

Sajnos nagyobb helyet foglal el mint a Danuvia légszűrő, és az átalakított villamos rendszer vezetékei nem férnek el olyan szépen tőle.

dscn2265.JPG

A börzére egyébként kicsinosítottam a VaspaRigát: a benzinmarta festést kijavítottam a tankon. Eredetileg matt fehér volt a benzintank is, de a matt felületbe beleülepedett a kiloccsant benzin és foltot hagyott rajta. Úgyhogy fényesre festettem a tankot - ha rá is loccsan a benzin, le lehet róla törölni.

dscn2268.JPG

Az elmúlt napokban sokat karistoltam itt a környező utcákon, fimonhangoltam a karburátort. Sokat használtam az indexet - kis utcákon kanyarogtam jobbra-balra, illetve amikor leálltam porlasztót állítani meg elindultam, mindig szabályosan kitettem az indexet. S azt vettem észre, hogy lassan merült az akku. Ez nem csoda: az index 18W-al villogtat két izzót, szívja az akksit, s a generátornak idő kell, amíg újra tudja tölteni. Hosszabb egyenes utakon jó a rendszer, de ezt a kanyargást nem szereti. Több megoldás létezik, pl. hozzá lehetne tekerni a generátor tekercséhez. Én más megoldással próbálkozom: nemrég rendeltem Kínából indexledet, tíz darabot mert ennyi volt a csomagban - ha többet veszek, olcsóbb. Azt tervezem, a Riga egyik izzóját ledre cserélem - így csak fele annyi energiát fogyasztok indexeléskor. Majd meglátjuk, hogy működni fog-e. Lehet, hogy a Simson index nem szereti, ha nem az előírt számú izzó van rákötve, majd meglátjuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr714243361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása