Ma voltam a tarcali kovácsmesternél. Elkészült az új kuplungharang. Az előző változattal az volt a baj, hogy a gyári kuplungnál a csúszó felület fogazott volt, s ez szép lassan, kb. 700 kilométer alatt ledarálta a pofáról a parafát. Számítottam rá, hogy ez lesz a vége, de egy próbát megért.
Az új kuplung egy gyári Riga kuplung fogaskerekéből és egy esztergált, egyetlen darabból álló harangból készült.
Készíttettem a nyereg részhez is alapanyagokat, most még elég "nyers" mindegyik: a nyeregbe a stucnikat még ezután fogom behelyezni, a külsejéből a fölösleget le kell köszörülni és a belső fogazást is ki kell alakítani rajta, reszelővel. Kicsit másmilyen lesz, mint a korábbi verzió - de erről majd legközelebb. A harang részen annyit kell még finomítani, hogy a csúszó felületen még csiszolni kell, hogy ne morzsolja le a felületi egyenetlenség a parafát. Pofákat is kell még készíteni az elkopottak helyett. Összességében nem túl nagy munka, egy délután alatt el lehet mindent készíteni - de mostanában sajnos nincs egy délutánnyi szabad időm.
De majd lassacskán elkészül ez is.
(Az nem derült ki, hogy egy esztergályos mennyiért készít el egy ilyen harangot - a tarcali kovácsmester nem volt hajlandó egy fillért sem elfogadni.)