A hőre megbízhatatlanná váló gyújtás problémáját először úgy akartam megoldani, hogy léghűtésessé alakítottam át a VaspaRiga gyújtását. Jobb lett, de nem lett igazán jó. Persze ilyenkor a gyújtótrafót is gyanúsan méregetni kezdi az ember. Ebből nem volt itthon másik, hogy próbaképpen kicserélhettem volna, újat venni meg nem akartam, mivel eléggé borsos az ára, főleg annak tükrében, hogy nem is biztos, hogy az eredetinek bármi baja is van.
Figyelmembe ajánlották a Terra kistraktor gyújtótekercsét. A Terra megszakítóját Rigás körökben sokan használják, mert könnyen belefaragható a Rigába. A gyújtótekercsnek is illenék jónak lenni, gondoltam. S mivel fele annyiba sem kerül, mint egy gyújtótrafó, vettem egyet.
Az is szimpatikus benne, hogy ez "belső tekercses", vagyis trafó nélküli cucc - így egy hibaforrást kiküszöbölhetünk a gyújtásrendszerből. S mivel kistraktorban használják, ahol a léghűtés sem valami professzionálisan van megoldva, gondoltam, bírnia kell a strapát,
Megjött a cucc. A Terra lendkereke pár miliméterrel nagyobb lehet, mert a gyújtás alaplapra (problémamentesen) fölszerelve nem fért rá a Riga lendkerék. Körbereszeltem, de nem sokat kellett reszelni rajta - amint a vasmag darabjai összeszínelődtek, jó is lett. Kétszer-háromszor felszereltem, megnéztem, hol súrol még, ott finomítottam még rajta és kész is lett. A bekötése nem okozhatott gondot - bele kell csavarni a gyújtókábelt, az egyetlen szabad vezetéket pedig az egyetlen szabad helyre, a megszakítóra kellett kötni (a kondival együtt). A gyújtókábel most a blokkból jön ki, mint a Rometnél/Komárnál.
Összeraktam, beállítottam, szuperül működik; első rúgásra beindult a gép. Már csak össze kell raknom a Rigát rendesen (a Star-blokkos átalakítást még nem csináltam teljesen vissza, főleg a bowdenek nincsenek még a helyükön), és jöhetnek a próbakörök. Mivel bőven 30 fok fölötti hőmérséklet van mostanában, gyorsan ki fog derülni, hogy bírja-e a meleget.