vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Terra-kotta

2018. augusztus 09. - vermes tibi

A hőre megbízhatatlanná váló gyújtás problémáját először úgy akartam megoldani, hogy léghűtésessé  alakítottam át a VaspaRiga gyújtását. Jobb lett, de nem lett igazán jó. Persze ilyenkor a gyújtótrafót is gyanúsan méregetni kezdi az ember. Ebből nem volt itthon másik, hogy próbaképpen kicserélhettem volna, újat venni meg nem akartam, mivel eléggé borsos az ára, főleg annak tükrében, hogy nem is biztos, hogy az eredetinek bármi baja is van.

Figyelmembe ajánlották a Terra kistraktor gyújtótekercsét. A Terra megszakítóját Rigás körökben sokan használják, mert könnyen belefaragható a Rigába. A gyújtótekercsnek is illenék jónak lenni, gondoltam. S mivel fele annyiba sem kerül, mint egy gyújtótrafó, vettem egyet.

Az is szimpatikus benne, hogy ez "belső tekercses", vagyis trafó nélküli cucc - így egy hibaforrást kiküszöbölhetünk a gyújtásrendszerből. S mivel kistraktorban használják, ahol a léghűtés sem valami professzionálisan van megoldva, gondoltam, bírnia kell a strapát,

Megjött a cucc. A Terra lendkereke pár miliméterrel nagyobb lehet, mert a gyújtás alaplapra (problémamentesen) fölszerelve nem fért rá a Riga lendkerék. Körbereszeltem, de nem sokat kellett reszelni rajta - amint a vasmag darabjai összeszínelődtek, jó is lett. Kétszer-háromszor felszereltem, megnéztem, hol súrol még, ott finomítottam még rajta és kész is lett. A bekötése nem okozhatott gondot - bele kell csavarni a gyújtókábelt, az egyetlen szabad vezetéket pedig az egyetlen szabad helyre, a megszakítóra kellett kötni (a kondival együtt). A gyújtókábel most a blokkból jön ki, mint a Rometnél/Komárnál.

img_20180809_155215.jpg

Összeraktam, beállítottam, szuperül működik; első rúgásra beindult a gép. Már csak össze kell raknom a Rigát rendesen (a Star-blokkos átalakítást még nem csináltam teljesen vissza, főleg a bowdenek nincsenek még a helyükön), és jöhetnek a próbakörök. Mivel bőven 30 fok fölötti hőmérséklet van mostanában, gyorsan ki fog derülni, hogy bírja-e a meleget.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr1214172355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása