vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Kedvszegő problémák

2018. május 31. - vermes tibi

Eddig kb. húsz kilométert tettem meg a VaspaRigával, a tapasztalatok a következők:

Jó erőben van. Még úgy is, hogy nem a frissen fúrt henger van rajta, hanem a régi, amibe bele volt ragadva a dugattyú s több napos WD40-ben áztatás után úgy kalapáltam ki belőle. (A dugattyút persze cseréltem.) Elindulásnál kell az egyes fokozat, de utána nem nagyon; kanyarodásnál is bírja a kettes, persze alacsony fordulaton komótosan gyorsul, de bírja visszakapcsolás nélkül.

Egyenesfutása jó a gépnek, a fékekkel sincs baj.

A most felszerelt Danuvia légszűrővel borzalmasan hangos. A szívászaj nagyobb fordulaton simán elnyomja a kipufogó zaját, pedig az sem éppen a suttogásáról híres. Szóval ezt majd cserélni kell, mert botrányos. Nemsoká börze lesz (június 10-én), majd keresek egy Riga légszűrőt.

A villany rendszer nem tölti túl az akkut. Sőt, szinte egyáltalán nem tölti. Fölösleges volt hát a túlzott óvatosság: sima gyári tekercs kell és graetz, mert az egyutas egyenirányítás nem elég.

Melegben elmegy a gyújtás. Ez sajnos típushiba, s mivel a lendkerék mágnese lassan ötven éves, nem is csoda, hogy fokozottabban jelentkezik, mint esetleg új korában tette. Bemelegedve alacsony fordulatszámon nincs elég szufla, kihagy a szikra, nem tartja az alapjáratot vagy alacsony fordulatszámon rángat. Mivel a konstrukcióü olyan, hogy a teljes fordulatszám- tartományban használjuk a gépet, így gyakorlatilag használhatatlan a motor. Épp most jöttem haza egy nyolc kilométeres próbaútról; odakint harminc fok van. Kb. hét kilométer után annyira túlmelegedett, hogy csak szenvedtem vele, kereszteződésnél megállva párszor le is állt. A Riga híres arról, hogy melegen nem indul, tehát még szerencsés is vagyok, hogy kétszer-háromszor mégis megtette. Aztán az utcánkba fordulva megállt és nem is indult be többet, szóval hazatoltam.

Összegezve: légszűrőt cserélni kell, egyutas helyett kétutas egyenirányítás kell. meg kell oldani a melegedés miatti gyújtászavart - első körben kisebb megszakító- és gyertyahézaggal kell próbálkozni, aztán meg valami módon léghűtésessé tenni a gyújtást.

Vagy: a legközelebbi börzén eladni a VaspaRigát. Küszködjön vele más. Miközben hazafelé toltam, legalábbis ezt terveztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr3014014652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása