Ma kihasználtam a jó időt (kb. 10 fok volt,pedig ilyenkor januárban mínuszban szokott ennyi lenni) és egy fél napot a műhelyben töltöttem. Megjavítottam a fúrógépet és drótkoronggal alaposan lerozsdátlanítottam a horganyzandó cuccokat - a múltkor elkopott a korong és néhány alkatrész nem lett már tökéletes, nem is fogadták el a galvánozóban.
Felszereltem a motorra néhány krómozott alkatrészt. A Verhovina kipufogója hosszabb, mint a Rigáé, de legalább szép állapotú és jól néz ki.
A Riga Deltáról származó csomagtartó eddig csak nagyjából oda volt téve, ma azt is rögzítettem. Nem esik egybe a két felfogatási pont a csomagtartón és a vázon, ezért hátul fúrni kellett a vázra két lyukat.
A távtartók még nem véglegesek, majd szabok be oda két darab csövet.
A kormány története kacifántosabb. Az eredeti rozsdás, de ez a legkisebb baj vele. Ezen a típuson még nem az elhíresült, chopperesen magas kormány van, mint az újabb típusokon, s ez számomra azért nem jó, mert elég magas vagyok, s veszélyesen közel van a térdemhez. További baj az eredeti kormánnyal, hogy rosszul szerelték fel, nem pontosan középre, hanem jó egy centivel balra áll, s a leszorító bilincs csavarját úgy meghúzták, hogy a bilincs alaposan behorpasztotta a csövet - vagyis ha rendesen a helyére akarom tenni, középre, látszani fognak a horpadások.
Most, hogy végülis belenyugodtam, hogy lesznek a motoron krómozott alkatrészek, a kormány problémája is megoldhatónak látszott: felteszem rá a Verhovina kormányát, ami szép is és magasabb is mint az eredeti. Ez azonban nem volt olyan egyszerű.
A két kormánytartó bilincs eredetileg a teleszkóprugókat tartó csavaros rész végéhez volt szerelve. Ez a két felfogatási pont azonban túl távol volt egymáshoz - a Verhovina kormánya ott már hajlítva van, szóval a kormányt ennél szűkebb helyen lehet felfogatni. Mivel volt ezen a részen gyárilag kialakítva két furat, ez elvileg nem okozott nagy problémát.
Ez a megoldás elvileg jó is lett volna. Csak annyi a baj vele, hogy szerencsésebb lett volna, ha a bilincs előre áll, mert akkor pár centivel előrébb kerül a kormány. A szélesebben rögzített laposabb kormánynál is előre felé áll a bilincs - vagyis a távolság, amit nyert a térdem a magasabb kormánnyal, most elveszett, mert jó pár centivel közelebb van felszerelve. Előre fordítani a bilincseket csak úgy lehetne, ha tennék alá valami akkora távtartót, ami a két nagy anyacsavar fölé emeli, de ez a megoldás meg nem lenne túl elegáns.
Ekkor megakadt a szemem egy Danuvia kormányon. Szuper, bár meglehetősen rozsdás bilincsek voltak rajta.
Úgy tűnik, hogy megtaláltam a legideálisabb megoldást. Felemel, előre tol.
Egyetlen probléma vele, hogy mint a legutolsó képen látszik, nagyjából eltakarja a kilométerórát. De annyi baj legyen.
A Danuvia légszűrőről kiderült, hogy nem fér el a helyén. Kellett egy csődarab, ami kikanyarítja oldalra. szerencsére találtam is egy pofás darabot.
Viszont az is kiderült, hogy ezen az oldalon nem lesz jó helyen, mert útban lesz neki a kilométerspirál.
Úgyhogy végül a másik oldalra szereltem fel.
Végül volt még annyi időm, hogy készítettem acéllemezből egy dekompresszor kart. Nem olyan, mint a gyári, annál egyszerűbb. Befejezni nem tudtam, mert nem volt itthon olyan másfeles fúróm, ami a bovdenhez kell.
Pár nappal korábban elmentem egy akkuboltba, hogy megérdeklődjem, miféle akkuk jöhetnek szóba a Rigához. Volt az a fajta 6V 4Ah akku, ami a Simsonokhoz való, de ez 7 centi vastag, s nem voltam benne biztos, hogy a Riga vázában elfér-e. Ennél lényegese kisebb volt a másik, de nem csak centik hanem teljesítmény tekintetében is: 1,2 amperórás. Kérdeztem az árát, a Simsonba való 2200, a másik 2800-ba került. Akkor nem vettem meg egyiket sem, de délután visszamentem - úgy gondoltam megveszem mindkettőt, a kisebb biztosan elfér a Rigába, a nagyobbra meg elvileg úgyis szükségem lesz, mert elvileg még ebben a hónapban egy Simson Star is kerül a házhoz. Visszamentem, egy másik eladóval beszéltem. Rákérdeztem újra az árakra - kétezerbe kerül mindkettő! Meg is vettem gyorsan, s nem szóltam róla, hogy délelőtt még jóval drágább volt. Most már úgy gondolom, elbalfaszkodtam, mégis szólni kellett volna, hogy a kolléga reggel át akart baszni egy ezressel. Na, már mindegy.
Szóval, most úgy állunk, hogy horganyzásra elő van készítve minden, hétfőn vagy kedden leadom, aztán két-három hét múlva kész lesz. Addig megrendelem a ledeket Kínából, veszek egy láncot, mert az még hiányzik, s utána már csak szerelni kell.