Kerekekről már írtam korábban is. Azóta némileg változott a helyzet. Volt egy szép kerekem, hibátlan krómmal, de sajnos ütött majdnem egy centit. Most alaposabban megnéztem - talán nincs vele olyan nagy baj: ezt a kereket korábban szétszedték, felújították, újrafűzték, csak éppen a centrírozás nem sikerült - nem középpontos az egész. Vagyis nem azért üt, mert el van deformálódva a ráf, hanem mert rosszul rakták össze.
Volt egy másik kerekem, elég rozsdás, de a rozsda nagy része csak felületi rozsda rajta, amit polírozással el lehet tüntetni. Erről írtam korábban.
A napokban találtam egy hirdetést; elég szép állapotú Karpaty (sejtésem szerint inkább Riga Delta) kerekeket árultak. Mivel a Rigákra a hatvanas évek végétől a nyolcvanas évek közepéig ugyanolyan kerekeket szereltek, ez tökéletesen jó lesz az én Rigámra.
A képen is látszik: az egyik ráf krómozása majdnem tökéletes, a másik sajnos egy részen rozsdás. Természetesen a rozsdás kerék futása a jobb, a másikban van egy kis hupli. Szóval most már van két szép krómozású huplis kerekem - ezeket a napokban elvittem egy ismerősömhöz (szintén Riga tulajdonos), aki megpróbálja kiegyengetni őket. Meg van vagy öt-hat rozsdás Riga kerekem (meg még néhány más típusú) - ha valaki kiskocsit akar eszkábálni, csak szóljon bátram, olcsón megszámolom, még gumit is adok hozzá, eredeti Riga gumikat, vagy akár a fenti képen látható Barumokat is (ezek egyike még akár motorra is használható, a másik eléggé deformált - 2,75-ösök, a Rigára már csak ezért sem jók).
Gumiszerelés közben erre a csodálatos nemzetköziségre bukkantam: a hetvenes évek CCCP külső gumija egy Goodyear belsőt takart: