Úgy indult a dolog, hogy volt egy szép állapotú, de sokat futott Verhovinám. Újítgattam egy darabig, hogy az igényeimnek megfeleljen, aztán egy elég drasztikus átalakításon esett át, megszületett belőle a Verhovetta (ennek blogja itt található).
A Verhovettához sok alkatrészt felhasználtam belőle, de sok minden meg is maradt. Azt terveztem, hogy veszek egy másik Verhovinát s csinálok a kettőből egy szépet - de hiába kerestem évekig, nem árulnak szép állapotú Verhovinákat elfogadható áron.
Közben sok alkatrészhez is hozzájutottam; egy téesz raktárában pl. lapult néhány zsírpapírba csomagolt főtengely, gyújtás, stb. Szóval voltak szuper alkatrészeim, amikből egy gyári, vagy annál jobb műszaki állapotú Rigát/Verhovinát össze lehetett volna rakni. Ugyanakkor tudom, hogy egy gyári állapotú Riga sem képvisel túl nagy értéket - eladásra készíteni nem érné meg, napi közlekedésre meg nem igazán alkalmas. Szóval nem is akartam túl sokat rákölteni.
Türelmesen vártam, figyeltem az apróhirdetéseket - míg végül tegnap megvettem ezt a Riga 4-est:
Siralmas állapotban van. De az ára is ehhez idomult. 1969-es, eredetileg zöldeskék volt. Nagyjából hiánytalan, a tankot fogató kis lemez, a benzincsap és a tükör hiányzik róla, a légszűrődoboz hiányos, a hátsó lámpa már rég leeshetett, mert valami más lámpával pótolták - azóta az is elveszett róla. A főtengely nem mozdul, a gyújtás oldali forgattyúsház repedt és törött, az első kerék nem forog (de mindkettőnek centis kotyogása van). A tank ehhez képest nem nagyon rozsdás. A felnik, a kormány és a kipufogó hőálló ezüsttel lefújva, az egész motor ecsettel átfestve pirosra, de a legtöbb helyen már hólyagos a rozsdától.
Hát, innen lesz szép nyerni!
Egyelőre azt tervezem, hogy a blokkot szétkapom és a Verhovináét meg a gyári alkatrészeket felhasználva szuperül felújítom. Azután műszakilag rendberakom a motort - és lesz belőle egy igazi rat bike. Ha megbízhatóan működik, elmegyek vele néhány veteránkiállításra polgárpukkasztani. Talán némi tuning is belefér (normális ledes világítás, indexek, akksi). Később, ha jól viseli magát a motorka, szétkapom és normálisan felújítom. Már arra is vannak tervek, hogy hogyan, de ne szaladjunk annyira előre.
Egyelőre más projekteken dolgozom (ide majd linkek jönnek), de tavaszra talán már futni fog a VaspaRiga.
Addig is néhány kép. (Nyálat csorgatni vagy szörnyülködni.)