vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Első poszt

2017. szeptember 21. - vermes tibi

Úgy indult a dolog, hogy volt egy szép állapotú, de sokat futott Verhovinám. Újítgattam egy darabig, hogy az igényeimnek megfeleljen, aztán egy elég drasztikus átalakításon esett át, megszületett belőle a Verhovetta (ennek blogja itt található).

A Verhovettához sok alkatrészt felhasználtam belőle, de sok minden meg is maradt. Azt terveztem, hogy veszek egy másik Verhovinát s csinálok a kettőből egy szépet - de hiába kerestem évekig, nem árulnak szép állapotú Verhovinákat elfogadható áron.

Közben sok alkatrészhez is hozzájutottam; egy téesz raktárában pl. lapult néhány zsírpapírba csomagolt főtengely, gyújtás, stb. Szóval voltak szuper alkatrészeim, amikből egy gyári, vagy annál jobb műszaki állapotú Rigát/Verhovinát össze lehetett volna rakni. Ugyanakkor tudom, hogy egy gyári állapotú Riga sem képvisel túl nagy értéket - eladásra készíteni nem érné meg, napi közlekedésre meg nem igazán alkalmas. Szóval nem is akartam túl sokat rákölteni.

Türelmesen vártam, figyeltem az apróhirdetéseket - míg végül tegnap megvettem ezt a Riga 4-est:

dscn1061.JPG

Siralmas állapotban van. De az ára is ehhez idomult. 1969-es, eredetileg zöldeskék volt. Nagyjából hiánytalan, a tankot fogató kis lemez, a benzincsap és a tükör hiányzik róla, a légszűrődoboz hiányos, a hátsó lámpa már rég leeshetett, mert valami más lámpával pótolták - azóta az is elveszett róla. A főtengely nem mozdul, a gyújtás oldali forgattyúsház repedt és törött, az első kerék nem forog (de mindkettőnek centis kotyogása van). A tank ehhez képest nem nagyon rozsdás. A felnik, a kormány és a kipufogó hőálló ezüsttel lefújva, az egész motor ecsettel átfestve pirosra, de a legtöbb helyen már hólyagos a rozsdától.

Hát, innen lesz szép nyerni!

Egyelőre azt tervezem, hogy a blokkot szétkapom és a Verhovináét meg a gyári alkatrészeket felhasználva szuperül felújítom. Azután műszakilag rendberakom a motort - és lesz belőle egy igazi rat bike. Ha megbízhatóan működik, elmegyek vele néhány veteránkiállításra polgárpukkasztani. Talán némi tuning is belefér (normális ledes világítás, indexek, akksi). Később, ha jól viseli magát a motorka, szétkapom és normálisan felújítom. Már arra is vannak tervek, hogy hogyan, de ne szaladjunk annyira előre.

Egyelőre más projekteken dolgozom (ide majd linkek jönnek), de tavaszra talán már futni fog a VaspaRiga.

Addig is néhány kép. (Nyálat csorgatni vagy szörnyülködni.)

dscn1064.JPG

dscn1065.JPG

dscn1066.JPG

dscn1067.JPG

dscn1074.JPG

dscn1073.JPG

dscn1072.JPG

dscn1071.JPG

dscn1069.JPG

dscn1068.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr4312883108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása