vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Rigatúra

2018. augusztus 27. - vermes tibi

Már több hete, hogy beszereltem a Terra gyújtótekercset, de csak ma próbáltam ki élesben, hogy hogy muzsikál. A munka csak átlagosan kötötte le minden időmet, szóval nem a szokásos időhiány volt az oka a késlekedésnek, hanem, hogy 35 fok körüli melegek voltak egészen tegnap előttig s ez nekem elveszi az életerőmet és életkedvemet. Főleg azért nem mertem nekiugrani egy hosszabb próbakörnek, mert ha nem szuperál jól a gép és haza kell tolni, az felért volna egy halálos ítélettel - nekem is és így a motornak is. Szóval, halogattam.

Tegnap lehült a levegő, időm is lett volna a Rigázásra, de délelőtt lógott az eső lába, nem mertem elindulni, délután meg leesett az elmúlt hetekben elmaradt esőmennyiség. Így végül ma került sor a próbakörökre.

Könnyen indul a motor, az már korábban kiderült. Az úszó a karburátorban szeret fennakadni pár napos állás után, ezt kitisztítottam. Tettem pár kört a környező utcákon, jól ment a gép - úgyhogy nekiindultam egy hosszabb útnak: Debrecen mellett az erdőn át halad az un. Panoráma út, 40-es sebességkorlátozású kirándulóút, ez kb. egy 16 km-es karikát jelent kaputól kapuig.

Elindulás után, még bent a városban, az egyik kereszteződésben lefulladt a motor - az én hibámból: nem tudom jól kezelni a kuplungot és a sebességből üresbe vissza nem váltható sebességváltót. Itt elég nehezen indult újra a motor.  A karburátor nem volt átmelegedve, szóval nem a Rigáknál szokásos "elforr a benzin" helyzet volt, egyszerűen csak melegen nem szeret rögtön indulni, csak egy-két perc múlva. Újraindult - és utána semmi gond nem volt vele. Az új gyújtásnak hála megmarad a szikra alacsony fordulatszámon is. Alacsony fordulaton pedállal rásegítettem, mert volt, hogy annyira lecsökkent, hogy nem bírt felpörögni, de azt hiszem, ez normális. Végülis, erre való a pedál.

Szóval szuperál a gyújtás. És ez csak az egyik jó hír. Ez az út volt a próbája a villamos rendszernek is, és úgy látszik, ez is jól működik: feltöltött akkuval indultam, végig égett a világítás, használtam a féklámpát meg az indexet is, és az összesen több mint egy órányi próbaüzem után sem merült le az akku s nem is "pislog" a reflektor indexeléskor. Szóval, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve.

Egyetlen szépséghibája a motornak, hogy a tankon a festést lemarta a benzin. Már régebben beszereztem a megfelelő festéket, a legközelebbi börzéig, vagyis egy-két héten belül javítom. Valamint a Danuvia légszűrő elég hangos - a múltkori börzén nem árultak ilyet, megpróbálom a következőn.

img_20180827_113929.jpg

img_20180827_114050.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr7314205261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása