vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Száguldás és... leblokkolás

2017. október 25. - vermes tibi

Egy pár napja ez a látvány fogad, ha kimegyek a műhelybe.

dscn1269.JPG

dscn1270.JPG

Míg szárad a festék, gondoltam, legyártom a hiányzó tankleszorító alkatrészt. Mivel nem tudtam, hogyan néz ki az eredeti, megkérdeztem a Riga klubot. Kiderült, hogy a Riga gyárban nem sokat vacakoltak ennek az alkatrésznek a tervezésével - egy ugyanolyan lemezdarab kell ide, mint ami a vázra van hegesztve. A hiányzó alkatrész tehát egy homorú alkatrész, aminek homorúsága teljesen indokolatlan (megáll benne az esővíz).

dscn1277.JPG

"Továbbfejlesztem" hát ezt az alkatrészt; a Verhovina tankleszorító mintájára. Kerestem hozzá anyagot, nagyjából megrajzoltam - de itt félbe is maradt a munka, mert amíg frissen festett alkatrészek lógnak mindenfelé, nem akarok flexelni meg köszörülni.

dscn1279.JPG

Vettem pedált. Fehéret szerettem volna, de mivel a fehér 4000 volt, a fekete meg 800, ez utóbbit vettem meg. Úgyis lesz a motoron néhány fekete alkatrész (tankgumi, markolatgumi), ez is majd a kontrasztot növeli. Betekertem őket a hajtókarokba. Még nem véglegesen; mivel nem tökéletes a hajtókarok krómozása, le lesznek horganyozva. (Igen, a képen az látszik, hogy nem takartam le a munkapadot s fölötte festettem.)

dscn1280.JPG

Délután már nem tudtam tovább várni, elkezdtem óvatosan összeszerelni a motort. Ez a rész mindig nagyon gyorsan halad és látványos. Fél óra múlva már kezdett motorra emlékeztetni az alkatrészkupac.

dscn1286.JPG

Aztán helyére került az első villa is.

dscn1288.JPG

Aztán hipp-hopp legyártottam a tanklefogató lemezt és a tank is a helyére került.

dscn1292.JPG

dscn1290.JPG

Na, így már egész motorszerű. Csak kerekek meg blokk kellene bele. A kerekeket éppen centrírozzák, de a blokkot berakhatom. Gondoltam én, naivan, De sajnos ez nem is olyan egyszerű.

A blokkot egy S-52-es és egy S-58-as típusúból raktam össze. Bizonytalan voltam abban, hogy lehet-e a két blokkot összevarázsolni - arra nem is gondoltam, hogy az öszvér blokk majd nem fog belemenni a vázba. Márpedig ez a helyzet.

dscn1294.JPG

dscn1296.JPG

A blokk hátuljánál van egy perem (szgyélano v eszeszeszer felirattal), ami a régebbi blokktípusnál bentebb van, itt meg pont beleütközik a váz peremébe.

Szóval nincs más megoldás: vágni kell a vázból.

dscn1300.JPG

Az ilyen problémák természetesen a már lefestett alkatrészeknél kerülnek elő. Ráadásul nem nagyon tudom, hogyan fogom eltávolítani a fölösleges részt. Flexszel ugyebár csak egyenesen lehet vágni. Ráadásul nem is nagyon férek hozzá. Végigfúrogathatnám a szaggatott vonal mentén s összereszelhetném a lyukakat, de a váz másik oldala miatt a reszelővel sem férek hozzá rendesen. Szóval, úgy látom, néhány napos küszködés vár rám, aztán javítófestés. Pedig már olyan szépen alakult.

dscn1298.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr713085774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása