vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

VaspaRiga

Visszaszelidülés, avagy Rigából nem lesz bratwurst

2018. augusztus 08. - vermes tibi

Régóta nem írtam semmit, ennek több oka van, jó és rossz dolgok, elmondom sorjában. (Sorjátlanul, hö-hö.)

Az egész motorozás úgy indult, hogy így harminc fölött, a belvárosi panelból külvárosi kertes házba költözve azt gondoltam, kellene egy kismotor a munkába járáshoz. És egyrészt a nosztalgia (tizenéves korom KGST smkp-jai), másrészt a lehetőségek (nincs kismotoros kínálat: veterán kismotorok vannak meg robogónak nevezett pöcsköszörűk minimotorok) oda vezettek, hogy veterán motorokat vettem, kezdetben kicsit, később nagyon átalakítottam őket és ezekkel közlekedtem. Konkrétan a Verhovettával. De akármilyen szép és jó egy különleges veterán tulajdonosának lenni - a munkába járás problémáját ez nem oldja meg teljesen kielégítően.

32290758_1906556279363073_1376838619561459712_o.jpg

A Verhovetta szuper gép, volt, hogy 140 kilométert tekertem bele egy nap alatt, lényegi meghibásodás nélkül szolgál már vagy két éve - de oda is figyelek rá, s ezt igényli is. Az indítópofákat viszonylag gyakran kell tisztítani, a röpsúlyokra is oda kell figyelni és a benzin rendszert is át kell néha tisztítani. Teljesítménye szerény, gyorsulása megfontolt, végsebessége nem éppen szédítő, negyven körül mozog, de akkor már visít úgyhogy sajnálom.

A VaspaRigával és aztán a Starral is az volt a tervem, hogy majd mentesítem a Verhovettát az állandó szolgálat alól. De  VaspaRiga (eleinte?) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Tudtam, hogy kezelni nehéz, s fel is készültem rá, hogy ebbe majd még bele kell tanúlnom - de nem is volt rá eddig lehetőségem: nem működik kielégítően. Konkrétan a gyújtásrendszer nem bírja a meleget.

Szóval, megunván, hogy jelentősebb eredmény nélkül küszködök a Rigával, elhatároztam, hogy kikapom belőle a megbízhatatlanul működő blokkot és beleteszem a Star turbinás blokkját. Nem sok kellett a hepiendhez, de sajnos nem jutottunk el odáig, mert a Star blokkja sem működik rendesen (hogy miért nem, azt majd a saját oldalán írom le - ha majd rájövök).

Megálltam hát az ide-oda kapkodással és átgondoltam az egészet.

Mi is a cél? Hát, tulajdonképpen két cél van, az egyik, hogy legyen egy atombiztos, kifogástalan közlekedési eszközöm, amit nem kell szerelgetni, alkalmas a belvárosi közlekedésre és túrázni is el lehessen vele menni. A másik cél, hogy legyen valami, amit szerelni kell, s viszontagságok árán, de végül jó múlatsággal, férfi munkával működőképes legyen, hogy büszke lehessek magamra rá. Mivel ez a két cél alapjaiban különbözik, nem is lehetséges, hogy egyazon motorban testesüljenek meg. Szerelős motor van itthon, (néha) több is, mint kellene. De a közlekedős motor hiányzik.

Nem írom le hosszan a történetet, de vettem egy Gilera DNA 50-est.

13060118_1.jpg

Robogó ugyan, hiszen variátoros, de nem egy "guruló hokedli", sokkal inkább versenymotor. Közlekedési igényeimet tökéletesen kielégíti (bár kicsit sportosabb, mint én - igyekszem hozzáfejlődni) s nem kell fél órával indulás előtt megnézni, hogy minden rendben van-e vele s hajlandó-e indulni.

A VaspaRiga ilyen módon tehát mentesült a használat feltétlen kényszere alól. Nem akarok már mindenáron egy használatra szánt motort csinálni belőle, akár szívátültetés árán is. És mivel a szívátültető operáció nem is lett sikeres, úgy döntöttem, adassék meg legyen a Simsoné ami a Simsoné, Rigáé ami a Rigáé.

De azért, hogy hihetetlen mérnöki zsenialitásom eddigi munkám se menjen teljesen veszendőbe, lefényképeztem az átalakítás részleteit. Ezekből egy tsokrétányit már lehet látni az előző posztban, ahogy a mexikói mondja (angolul) nó kommentó stílusban - most is így folytatom (épp eleget beszéltem már).

img_20180722_184714.jpg

img_20180722_184746.jpg

img_20180722_184753.jpg

img_20180722_184805.jpg

img_20180722_184818.jpg

img_20180722_184829.jpg

img_20180722_185148.jpg

img_20180722_185205.jpg

img_20180722_185222.jpg

img_20180722_185239.jpg

img_20180722_185303.jpg

img_20180722_185632.jpg

img_20180722_185659.jpg

img_20180722_185951.jpg

img_20180722_190012.jpg

A "Rigába szimóblokk" nem új gondolat, én két dologban akartam eltérni a megszokottól: visszaalakítható átalakítást akartam, s egy Star burkolattal elrejteni az átépítés részleteit. Büszke voltam magamra, hogy milyen "gyári kinézetű" motort fundáltam ki.

img_20180624_112613.jpg

Aztán, mint elég gyakran, rá kellett jönnöm, hogy ez megint egy spanyolviasz. Az apróhirdetős oldalon ugyanis ezt árulták nemrég:

komar_alkatresznek_833301181881498.jpg

komar_alkatresznek_821131181881488.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesriga.blog.hu/api/trackback/id/tr1014169191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása